Jednací řád komisí Rady městské části Praha 13
čl. 1
1. Komise
Rady městské části Praha 13 (dále jen „komise“) je iniciativním a poradním
orgánem Rady městské části Praha 13 (dále jen „rada“).
2. Komise
se skládá z předsedy, místopředsedy, členů a tajemníka (který má hlas
pouze poradní, zajišťuje především administrativní činnost), které jmenuje a
odvolává rada. Komise může mít v případě potřeby i asistenta předsedy
komise.
3. Komise
je ze své činnosti odpovědná radě.
4. Rada
stanoví náplň činnosti komise statutem, ukládá jí úkoly a projednává stanoviska
a náměty komise.
čl. 2
1. Komise se schází podle
potřeby, minimálně však 1 x za půl roku.
2. Komisi svolává předseda
komise a určuje místo, čas a program jednání komise.
3. Činnost komise řídí předseda
komise. V jeho nepřítomnosti řídí komisi místopředseda, v případně nepřítomnosti
obou řídí komisi jiný člen komise pověřený předsedou.
- Nemůže-li se člen výjimečně zúčastnit jednání komise, oznámí
předem předsedovi komise důvody své nepřítomnosti, případně své stanovisko,
které může být podkladem pro hlasování.
5. Jednání komise je neveřejné.
Zápis z jednání komise a obsah jednání komise má charakter důvěrných
informací a bez výslovného souhlasu rady nemůže být zveřejňován.
6. Jednání
komise se zúčastňují její členové. Jejich členství je nezastupitelné. Komise si
může přizvat na jednání další odborníky. Jednání komise se zúčastňují
s hlasem poradním. O účasti přizvaných osob na jednání komise rozhodují
její členové hlasováním.
7. Komise
jedná zpravidla na základě podnětu rady nebo písemných podkladů, které
předkládají členové komise.
8. O účasti na jednání komise
se pořídí prezenční listina s vlastnoručním podpisem každého účastníka.
Prezenční listina tvoří přílohu zápisu z jednání komise.
9. Za účast na jednání komise
je považována i účast prostřednictvím dálkového audiovizuálního přenosu
(videokonference). Při videokonferenci musí být jednoznačně prokazatelná
identita zúčastněného pomocí přenosu obrazu i zvuku.
10. Ve výjimečných případech je
možné namísto jednání komise hlasovat o návrzích usnesení korespondenčně (per
rollam). Hlasování per rollam vyvolává předseda komise. Hlasování per rollam
probíhá pomocí e-mailu tak, že předseda komise rozešle návrh usnesení hromadným
e-mailem všem členům komise a člen komise vyjádří své stanovisko v odpovědi na
tento e-mail, kterou rozešle též všem členům komise. Lhůta na uplatnění
stanoviska při hlasování per rollam musí být minimálně 3 dny, pokud všichni
členové komise nevyjádří souhlas s kratší lhůtou (za souhlas s kratší lhůtou je
považována i odpověď člena komise se stanoviskem k návrhu usnesení dle
předchozí věty). V případě potřeby může předseda komise vyvolat hlasování per
rollam jen vůči členům komise, kteří nejsou přítomní na jednání komise.
11. Komise si může
v případě potřeby zřídit odborné pracovní skupiny složené ze specialistů
na danou problematiku.
čl. 3
1.
Komise je způsobilá se usnášet, jestliže je přítomna nadpoloviční
většina členů. Usnáší se většinou hlasů všech svých členů. V případě
rovnosti hlasů rozhoduje hlas předsedy komise. V případě hlasování per rollam
je hlasování neplatné, pokud s tímto způsobem hlasování vyjádří nesouhlas více
než 1/5 členů komise.
2.
O každém zasedání komise se pořizuje zápis, který podepisuje předseda
komise nebo osoba, která řídila jednání komise v nepřítomnosti předsedy a
tajemník komise.
Nahlížet do usnesení a
pořizovat si z něj výpisy má právo fyzická osoba určená na základě § 8
odst. e) zákona č. 131/2000 Sb., o hl. m. Praze.
3.
Zápis obdrží prostřednictvím tajemníka komise všichni členové komise.
Nejpozději do 14 dnů po skončení jednání komise
musí být zápis předán Organizačně – administrativnímu oddělení ÚMČ Praha 13. Zápisy
z jednání komisí předává Organizačně – administrativní odd. členům rady
e-mailovou poštou čtvrtletně na vědomí.
čl. 4
Funkce tajemníka komise:
Tajemník komise
1/ je zaměstnancem Úřadu městské části Praha 13
2/ je jmenován a odvoláván radou
3/ organizačně zajišťuje činnost komise:
- svolává členy komise na pokyn předsedy nebo jeho zástupce
- zajišťuje místnost pro jednání komise
- zúčastňuje se každého zasedání
komise s hlasem poradním, pořizuje zápis z jednání komise a archivuje
ho po dobu 5 let od zahájení činnosti komise
- předává zápis všem členům
komise a Organizačně – administrativnímu odd., které průběžně zajišťuje komunikaci mezi
radou a jejími komisemi
4/ je povinen
oznámit Organizačně – administrativnímu odd. všechny návrhy na personální změny
v komisi včetně změn adres a telefonů jednotlivých členů komisí.
čl. 5
Funkce asistenta předsedy komise:
Asistent předsedy komise
1/ je zaměstnancem Úřadu městské části Praha 13
2/ je jmenována a odvolávána radou
3/
organizačně a technicky zajišťuje činnost komise dle pokynů předsedy a tajemníka
komise
čl. 6
Tento jednací řád schválen usnesením číslo UR
0229/2023 RMČ Praha 13 ze dne 29.05.2023 nabývá platnosti a účinnosti dnem 1.6.2023,
zároveň tímto pozbývá platnost Jednací řád ze dne 6.12.2010.