1. Identifikační číslo
-
2. Kód
-
3. Název životní situace
Povolení k vjezdu / záboru pěší komunikace či zeleně ve správě OŽP MČ Prahy 13
4. Základní informace k životní situaci
Povolení k vjezdu či záboru je nutné vyřizovat na OŽP pokud bude stavbou či jakoukoliv jinou akcí (stěhování, dovoz zboží apod.) dotčen pozemek ve správě odd. správy žp nebo dotčen pozemek těsně sousedící s pozemkem ve správě odd. správy žp (např. chodník, předzahrádka) viz orientační mapy - Veřejná zeleň v Praze 13.
Upozorňujeme, že dle vyhlášky 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb v platném znění, příloha č. 5, musí PD vždy obsahovat části A až E. K bodu E.6, dokladová část je nutné přiložit všechna ostatní stanoviska a vyjádření. Z toho plyne, že pokud dopravní obsluha či zábor ploch související se stavbou bude probíhat na pěších komunikacích, zpevněných plochách nebo plochách zeleně ve správě odd. správy životního prostředí, je nutné zažádat na OŽP o souhlas s vjezdem či záborem v rámci přípravy PD. Dále je nutné 30 dní před zahájením stavby oznámit termín zahájení a upřesnit registrační značky příslušných vozidel. Do žádosti o kolaudační souhlas žádáme doložení, že předmětné plochy byly uvedeny do původního stavu. Jinak nebude možné převzít pozemky zpět do údržby OŽP.
Povolení k vjezdu je určeno pro vozidla do max. hmotnosti 3,5 t. a neslouží k povolení parkování automobilů nebo skladování stavebního materiálu či odpadu na plochách zeleně ve správě OŽP.
V případě záboru pozemku nebo jakéhokoli zásahu do zeleně je povinnost vše předem projednat na OŽP, odd. správy životního prostředí.
Při záborech pěších komunikací musí být zajištěn průchod pro pěší a po ukončení akce musí být pozemek uveden do stavu, který bude přijatelný pro převzetí OŽP zpět do údržby v rámci komplexní péče o zeleň..
Pokud dojde k poškození pěší komunikace nebo veřejné zeleně v souvislosti s vjezdem vozidel či stavební akcí, bude provedena oprava na náklady žadatele.
Toto povolení nenahrazuje vyjádření vlastníka pozemku, neopravňuje k pronájmu pozemku a záboru veřejného prostranství. Souhlas vlastníka pozemku je potřeba řešit odděleně s vlastníkem či správcem dle výpisu z katastru.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Písemnou žádost o povolení k vjezdu podává žadatel nebo zplnomocněný zástupce žadatele.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podejte na příslušném úřadu písemnou žádost o „Povolení k vjezdu, záboru pěší komunikace či zeleně“.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městské části Praha 13 – odbor životního prostředí
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor životního prostředí – odd. správy životního prostředí - 4. patro dv. č. 521
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
-
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Příslušný formulář je možné stáhnout zde:
Dále jsou formuláře k dispozici na oddělení správy životního prostředí ÚMČ Prahy 13.
Povinnou přílohou žádostí je s příslušným pracovníkem OŽP projednaná katastrální mapa se zákresem trasy vjezdu nebo plochy záboru.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
-
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
V souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
-
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Pro podání žádosti je možné využít elektronické podatelny nebo mailu příslušného pracovníka.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
Vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze
Vyhláška 6/2001 Sb. hl. m. Prahy, o ochraně veřejné zeleně
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
-
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
-
21. Nejčastější dotazy
-
22. Další informace
-
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
-
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor životního prostředí
26. Kontaktní osoba
Ing. Dana Céová, vedoucí odd. správy žp
Ing. Jana Dusilová, správa lokality Nové Butovice, Háje, Vidoule
Ing. Jan Malsa, správa lokality Lužiny
Bc. Jitka Zámorská, správa lokality Centrální park, Stodůlky
Ing. Eva Beránková, správa lokality Velká Ohrada, Malá Ohrada, Třebonice, Chaby
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1.12.2014
28. Popis byl naposledy aktualizován
1.12.2014
29. Datum konce platnosti popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
-